کوشش های مشترک در مبارزه علیه قاچاقبران مواد مخدره لازم است

 آژانس خبری کویت

دگروال کویتی، محمد الحظیم، سرپرست عملیات ریاست کنترول مواد مخدره وزارت داخلۀ کویت گفت که کشورها علاقۀ خود را جهت متحد ساختن تلاشها علیه مخدره غیر قانونی نشان میدهند.

الحظیم در حاشیۀ نهمین نشست بین المللی که در ماه جون سال 2013 در دوبی، امارات متحده عربی پیرامون موضوعات مواد مخدر برگزار گردید سخن میگفت. این نشست سران از طرف نیروی پولیس دوبی تنظیم شده بود.

الحظیم گفت که وزارت داخلۀ کویت به شرکت کردن در همچو نشست ها دلچسپی دارد و تاکید ورزید که این نشست جای بسیار مهم برای ارگانهای برجستۀ بین المللی در مبارزه علیه مواد مخدر است. در سازمانهای اشتراک کنندگان دفتر مبارزه علیه مواد مخدر و جرایم ملل متحد (UNODC) برای شورای همکاری خلیج (GCC)؛ ادارۀ ضد مواد مخدر عرب متشکل از وزارتخانه های امور داخله شورای عرب؛ و مرکز معلوماتی مجرمین برای مبارزه علیه مخدرات، و نیز یک ارگان شورای همکاری خلیج شامل می باشند.

الحظیم گفت که هرچند کشورهای عضو شورای همکاری خلیج از جملۀ راه های قاچاقی مهم برای قاچاقبران بشمار میروند، تلاش های متحد شده و همکاری ایشان با هر دو گروه های عرب و بین المللی اینها را توان میدهد که بسیاری از تلاش های قاچاق مواد مخدر را خنثی نماید.

در جریان این گردهمایی دو روزه قوانین و مقررات نافذه در منطقۀ عرب و چگونگی مؤثریت آن در مبارزه علیه قاچاق مواد مخدر مورد بحث قرار گرفته است. حاضرین این گردهمایی نیز قوانین منطقه را با سایر قوانین مناطق و قبول شده توسط سازمانهای بین المللی مقایسه کرده اند. اشتراک کنندگان از 23 کشورها نماینده گی میکرد.

Comments are closed.